VOLLERUP JAGTFORENING

Lerdueskydning - 22. august 2014

Lerdueskydning 2014

Vollerup, den 24. august 2014

Vejrguderne var ikke just med årets lerdueskydning, der fandt sted fredag d. 22. august.

Trods det var der et pænt fremmøde, så det arbejde bestyrelsen og nogle af deres bedre halvdele havde stillet an, ikke var forgæves.

Årets vinder blev Heri med 18/20 lerduer - TILLYKKE Heri !!

Lerdueskydning

Vollerup jagtforening

Så er tiden atter inde for den årlige lerdueskydning i Vollerup.

Dette sker i år fredag d. 22. August fra kl. 15 ved jagthytten på Rørmosen.

Der kan igen i år købes pølser, hjemmelavet kartoffelsalat, øl, vand, kaffe og

hjemmelavede lagkager med rigtig fløde vi er næsten leveringsdygtige i det

hele, men skyder du med andet end cal.12 må du medbringe dine egne partroner.

Så sæt kryds i kalenderen den 22/8 og inviterer nogle venner med til en hyggelig eftermiddag.

Lerdueskydning 2013

Fredag, den 9. august 2013

Fredagen var præget af super vejr og var årsagen til en del afbud pga høsten.

Alligevel var 38 skytter mødt op og dystede om de flotte sponserede præmier.

Vinder blev:

Kim Lorentzen  med 18 duer af 20 mulige med 23 skud foran Jesper med samme antal med med 19 skud. Tillykke til alle præmietagere.

Også tak for god opbakning og ikke mindst til pigerne og koner for de lækre hjemmelavede lagkager og hjemmelavede kartoffelsalater som blev nydt sammen med Blondis grillpølser.

Der blev virkelig hygget ved jagthytten.

Se flere billeder på: http://vj.tondering.com/#!album-103

18 duer úd af 20 mulige med 23 skud - et bedre en Jesper´. Tillykke til Kim Lauritzen. Henrik Bladt overrækker præmien.

Lerdueskydning 2013 - Invitation

Lerdueskydning

Vollerup Jagtforening

Så er tiden atter inde for den årlige lerdueskydning i Vollerup.

Dette sker i år fredag den 9. august fra kl. 15 ved jagthytten på Rørmosen.

Der kan igen i år købes pølser, hjemmelavet kartoffelsalat, øl, vand, kaffe og

hjemmelavede lagkager med rigtig fløde. Vi er næsten leveringsdygtige i det

hele, men skyder du med andet en cal.12 må du medbringe dine egne

patroner.

Så sæt kryds i kalenderen den 9/8 og invitér nogle venner med til en hyggelig

eftermiddag.

Lerdueskydning 2011

Vollerup, den 19. august 2011

Bestyrelsen havde inviteret medlemmer og deres gæster til lerdueskydning ved jagthytten. Det er blevet en tradition.

Tilslutningen til dette arrangement var dårlige en ikke tilfredsstillende - nærmere KATASTROFAL.

Men konkurrencen blev afviklet og resultatet forelå ikke ved redaktionens slutning - næremere herom snarest.

Tak til sponsorer for præmierne.

Bestyrelsen havde lagt mange kræfter i arrangementet, som bl.a. også bød på grillpølser og kage mm. samt lidt til at skylle ned med.

Lerdueskydning 2010

Fredag, den 20. august 2010 - klokken 16,00 bød Vollerup Jagtforening til lerudeskydning.

Kun 27 skytter mødte op til dette gode initiativ. Disse havde dog en god eftermiddag/aften med konkurrence og hygge. Christian holdt styr på dueregnskabet, Frank for den økonomiske del og Peter/Blondie for grillpølser og drikkevare...

Lerdueskydningen blev vundet af ?? foran Heri. Der blev overrakt fine sponsoergave til de bedste - TAK til sponserer for gaverne.

Lerdueskydning 2009

Vollerup, den 21. august 2009

Grillen var tændt, hytten var møbleret, Gunnar Faaborg var klar med lerduekasteren og mange var mødt op til en hyggelig eftermiddag og aften.

Peter Gormsen, Sønderjyllands Vindue- og Døre i Hellevad har sponseret stole og borde til jagtjytten - STOR TAK til PETER !!

Gunnar Faaborg var hyret med lerduekasteren og sørgede for instruktion og at der var duer i luften. Ca. 40 medlemmer og gæster deltog i konkurrencen, hvor der var mange fine præmier at kæmpe om. Duetæller henrik Bladt kaldte 5 skytter til omskydning. Efter en meget spændende omskydning fra stol foran kasteren kunne seniorskytte Meyenburg glæde sig over at være vinder af skydningen.

Grillmester Peter Lind sørgede for veltilberedte grillpølser med dertil hørende kartoffelsalat og pølsebrød.

Kasserer Frank Lauridsen solgte godt af lagkage (TAK til bagerne ...) vand og øl og ...

Vejret viste sig fra den lune side, og vi havde en hyggelig og fornøjelig eftermiddag/aften ved vores jagthytte.

Af Carsten Tondering
webmaster